Facebook możliwości

Jakie możliwości daje Facebook?

Obecnie Facebook jest najliczniej odwiedzanym portalem społecznościowym na świecie; około 2 miliardy logowań miesięcznie w skali globalnej, w samej Polsce konto w serwisie ma 16 milionów ludzi – prawie połowa populacji kraju.

Użytkownicy Facebooka najczęściej są aktywni; chętnie dzielą się zarówno swoimi zainteresowaniami, takimi jak preferowane filmy, muzyka czy uprawiane sporty, informacjami o pracy, wykształceniu czy statusie cywilnym, jak i podstawowymi informacjami, takimi jak miejsce zamieszkania, wiek czy płeć nie wspominając.

Popularność serwisu połączona z dużym zaangażowaniem użytkowników daje ogromne pole dla marketingu internetowego. Realizuje się go za pomocą dwóch głównym narzędzi: strony i reklamy na Facebooku.

Strona na Facebooku a marketing internetowy

Staranne i przemyślane prowadzenie firmowego profilu na Facebooku może dać wiele korzyści. Strona może być miejscem, w którym klienci dowiedzą się więcej o firmie; od jej misji zaczynając, na poznaniu poszczególnych działów i pracowników kończąc.

Publikowanie angażujących treści nie tylko przyciąga klientów, ale daje również im okazję do wejścia w interakcję ze stroną. Tym samym zaczynają oni budować swoją relację z daną marką, postrzegając ją jako bardziej osobistą niż w tradycyjnym układzie kupujący-sprzedający.

Ta forma marketingu internetowego jest bardzo subtelna, wymaga wiele czasu i dużych pokładów kreatywności i zaangażowania w tworzone treści, jednak w zamian może dać stałych i zadowolonych klientów, którzy nie tylko chętnie do nas wrócą, ale również będą polecać stronę znajomym i innym użytkownikom serwisu, chociażby wystawiając dobre recenzje firmie lub oznaczając się z produktami danej marki.

Najtrudniejszym etapem prowadzenia firmowego profilu może być pozyskanie obserwujących; szczególnie jeśli nie uwzględniamy reklam na Facebooku, o których powiemy za chwilę. Na początku możemy postarać się zaprosić znajomych, których zainteresowania zgadzają się z profilem naszej działalności.

Dzięki temu zwiększymy szansę, że będą oni aktywnymi obserwującymi. Następnie, po ustawieniu profilu o brakujące zdjęcia i informacje, powinniśmy zacząć publikację angażujących materiałów, które będą skłaniały do aktywności; lajkowania, komentowania i udostępnień.

Tym samym nasze posty będą trafiać do coraz szerszego grona odbiorców, zwiększając nasz zasięg organiczny i powodując przypływ nowych obserwujących.

Reklamy na Facebooku; Jak zacząć z Facebook Ads?

Budowanie organicznych zasięgów strony to niezwykle żmudny i najczęściej długofalowy proces. Jednak reklamy na Facebooku potrafią we wspaniały sposób wspomóc pozyskiwanie odbiorców.

We wstępie napisaliśmy o ogromnych ilościach danych, którymi użytkownicy serwisu dzielą się ze światem. Te same dane Facebook przetwarza i klasyfikuje. Jak można je wykorzystać w procesie budowania strony?

Płatne reklamy na Facebooku

Pozwalają nam na samodzielne wybranie grupy odbiorców naszych treści. Dzięki nim możemy wyświetlić naszą reklamę osobie, której profil będzie się wpisywał w profil naszego statystycznego odbiorcy.

Facebook Ads pozwoli nam wybrać nie tylko do jakiej grupy wiekowej, do jakiej płci czy do mieszkańców którego regionu skierować naszą reklamę, ale także jakie schematy zakupowe i sposoby spędzania wolnego czasu preferują nasi odbiorcy.

W praktyce oznacza to, że osoba w dobrze dobranej grupie docelowej z większym prawdopodobieństwem zainteresuje się naszym produktem lub stroną. Dodatkowo, podczas ustawiania reklamy, Facebook daje nam możliwość wybrania jej celu.

Dzięki temu możemy wybrać, czy chcemy, żeby kierował ją do osób, które najprawdopodobniej kupią oferowany przez nas produkt przez internet, lub do takich które raczej przyjdą do nas do sklepu lub zadadzą nam pytanie przez Messenger.

Opcji do wyboru jest na tyle dużo, że na pewno wybierzemy tą która spełni założenia naszej reklamy.
To wszystko czyni z reklam na Facebooku i z całego serwisu jeden z najbardziej precyzyjnych przyrządów marketingu internetowego. Dodatkową zaletą jest to, że możemy w pełni kontrolować koszty przeprowadzanych przez nas operacji, a skuteczność naszych działań nadzorować za pośrednictwem Pixela Facebooka.